خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/28 - 21:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوروزی در دیدار با سفیر الجزایر در تهران:

مجلس از گسترش ارتباطات در زمینه های مختلف با الجزایر استقبال می کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران - الجزایر در دیدار با عبدالمنعم احریز، سفیر الجزایر در تهران گفت: مجلس از گسترش ارتباطات در زمینه های مختلف با الجزایر استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالمنعم احریز، سفیر الجزایر در تهران با حسن نوروزی  رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران – الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.



نوروزی در این دیدار به اشتراکات انقلابی و عمق روابط تاریخی، فرهنگی و سیاسی دو کشور اشاره کرد و گفت: سابقه دیرینه و پیشینه مراودات ایران و الجزایر فرصت را برای تقویت روابط در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فراهم کرده است. 



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و الجزایر تصریح کرد: الجزایر به عنوان یک کشور مطرح عربی، با دارا بودن سوابق تاریخی و انقلابی جایگاه ویژه ای در میان کشورهای اسلامی دارد. 



وی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی از گسترش ارتباطات در زمینه های مختلف با الجزایر استقبال می کند.



نوروزی در ادامه این گفت‌وگو تأکید کرد: همواره روابطی مثبت و رو به رشد میان جمهوری اسلامی ایران و الجزایر برقرار بوده و مجالس دو کشور می توانند به تسهیل مراودات فیمابین کمک نمایند. 



وی افزود: تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجلس الجزایر  و  تبادل هیأتهای  پارلمانی نقش موثری در تعمیق مناسبات دو کشور دارد. 



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران – الجزایر  در ادامه، مراودات پارلمانی را بخش مهمی از مناسبات دوستانه دو کشور خواند و تصریح کرد:  امیدوارم با تقویت همکاری ها  در سطح گروه های دوستی پارلمانی، شاهد ارتقا سطح تعاملات در حوزه های سیاسی و اقتصادی باشیم.



عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در تهران نیز در این دیدار اظهار داشت: الجزایر  همواره خواهان تحکیم و تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است و بر تداوم همکاریهای فیمابین تأکید دارد.



سفیر الجزایر با اشاره به برگزاری نازه انتخابات در کشورش، از تشکیل گروه پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در مجلس الجزایر  استقبال کرد و افزود: ارتباطات پارلمانی و تشکیل گروههای دوستی در مجالس دو کشور به تحکیم و تقویت مراودات فیمابین کمک بسزایی می کند.



عبدالمنعم احریز در پایان با تاکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت الجزایر از هر اقدامی برای گسترش روابط نزدیک با تهران حمایت و استقبال می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 329589
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار